Цьогорічним вступникам треба пам’ятати, що по завершенню їхнього навчання попит на фахівців на ринку праці буде відрізнятися від сьогодення. Зі зростанням обсягу даних велике зацікавлення буде в людях, які знають, що з цими даними робити, тобто аналітиків і тих, хто знає, як ці дані зберігати та захищати. Також потрібні будуть фахівці, які спроможні впроваджувати технології у своїх компаніях – спеціалісти з автоматизації процесів, цифрової трансформації, розвитку бізнесу.
Багато досліджень також показують, що кількість робочих місць у медицині й освіті також буде зростатиме. Згідно зі звітом Світового економічного форуму про майбутнє робочих місць, до 2025 року 50% усіх співробітників будуть потребувати перекваліфікації, адже впровадження технологій зростає. Проте може з’явитися ще більше робочих місць – 97 мільйонів, які більше пристосовані до нового розподілу праці між людьми, машинами та алгоритмами.
Цього року дані LinkedIn та онлайн-навчальної платформи Coursera дали можливість Форуму з безпрецедентною детальністю відстежувати типи спеціалізованих навичок, що необхідні для роботи завтра, які мають попит у багатьох професіях, що розвиваються.
Серед таких першочергових навичок є спеціалізовані навички маркетингу продуктів, цифрового маркетингу та взаємодії з комп’ютером.
Скільки часу займе перекваліфікація?
Пандемія значно прискорила тенденцію перекваліфікації в Інтернеті. З квітня по червень цього року кількість людей, які самі шукають можливості праці, зросла в чотири рази.
Кількість роботодавців, які надають можливість онлайн-навчання своїм працівникам, збільшилася вп’ятеро, а кількість учнів, які отримують доступ до Інтернет-ресурсів через державні програми, – у дев’ять разів.
Вивчення нового набору навичок стає все більш доступним за допомогою цифрових технологій, однак людям теж знадобиться час та фінансування, щоб мати змогу використовувати нові можливості.
Отже, ТОП-15 навичок, що будуть мати попит у 2025 році:
- аналітичне мислення та інноваційність;
- активне навчання та побудова навчальних стратегій;
- комплексне розв’язання проблем;
- критичне мислення та аналіз;
- креативність, оригінальність та ініціативність;
- лідерство та соціальний вплив;
- використання технологій, моніторинг і контроль;
- технологічний дизайн і програмування;
- адаптивність, стресостійкість, гнучкість;
- обґрунтування, розв’язання проблем, генерація ідей;
- емоційний інтелект;
- усунення недоліків та досвід користувачів;
- зорієнтованість на сервіс;
- системний аналіз та оцінка;
- переконання та переговори.
Варто зрозуміти, що вищезазначені навички є універсальними, тобто вони релевантні не для певної професії, а в багатьох сферах зайнятості. Тому вам, наші вступники, важливо замислитися, де і як їх розвивати, щоб потім запропонувати себе ринку праці.