Обрати професію, пройти співбесіду, влаштуватися на роботу. Коли всі ці етапи пройдені, залишається тільки приступити до самої роботи і почати підкорювати все нові й нові вершини. Здавалося б, нічого складного немає: сиди собі, працюй і горя не знай. Але виявляється, що це не так просто. Що і як потрібно робити? З чого починати? Як влитися в колектив? Як поводитися з начальством? Як зрозуміти, чого очікують від вас колеги? Питання сипляться на вас горою. Спробуємо у них розібратися і знайти вирішення основних повсякденних проблем, що виникають на новій роботі.

Свій серед чужих чи чужий серед своїх?

Отже, здобуваємо повагу і підтримку колег по роботі. Дуже важливо зробити це якомога швидше, адже потім може бути пізно, і ставлення до себе ви вже ні за що не зміните, скільки б зусиль не докладали.

Перш за все, будьте максимально доброзичливі, але не намагайтеся сподобатися якомога більшій кількості людей. Усім все одно не догодиш, а ось ефект може бути зворотний.

Ніколи не бійтеся питати поради, а коли отримаєте її, не забудьте сердечно подякувати вашого благодійника. Таким чином можна вбити відразу двох зайців: ви отримаєте пораду досвідчених колег і потішити їх самолюбство.

Самі ж роздавати настанови та рекомендації поки не поспішайте. Навряд чи вони будуть прийняті із захопленням від людей, які вважають себе досвідченішими і компетентнішими від новачка, навіть якщо це насправді не так.

Пам'ятайте, що багато чого про людину говорить її зовнішній вигляд. Використовуйте це як один із засобів завоювання симпатій. Звичайно, покази мод влаштовувати не варто, але вдягатися охайно і зі смаком не завадить. Особливо актуальне це питання в жіночому колективі. Стриманість і акуратність в одязі завжди будуть вам до лиця, незалежно від того, яку посаду ви займаєте. Крім того, слід враховувати і наявність dress code. Адже зовнішній вигляд співробітників - це обличчя й престиж компанії. Керівництво часто приділяє цьому чимало уваги.

Ще один важливий момент для будь якого колективу - це чутки і плітки. Краще відразу розкажіть про себе все, що вважаєте за потрібне. Адже саме відсутність інформації породжує найфантастичніші чутки. Самі в ці справи краще не вдавайтеся, вам і так є чим зайнятися, а перемивання кісточок залиште іншим. Краще беріть участь у господарському житті офісу: поливайте хоч раз на рік квіти, купуйте іноді кави для всіх. Це зовсім не важко, але колеги, повірте, такі жести оцінять.

Зрозуміло, що основну увагу слід приділяти безпосередньо роботі. Не забувайте, що розумних і здібних людей нині вистачає, а значить, вам потрібно бути ще розумнішим та кориснішим. Як це робиться? Цікавтеся всім, що пов'язано з вашою професією, не лінуйтеся читати спеціальну літературу, ходіть на курси, семінари, тренінги.

І, до речі, завжди вчасно будьте на своєму робочому місці, запізнення нікого не прикрашають, а вже тим більше, новачка.

Це страшне слово «начальство»

Нелегка доля начальника: його смертельно бояться, йому підкоряються, лестять, його обожнюють. Але мало хто дійсно любить і доброзичливо ставиться до начальства. І даремно. Боятися нікого не треба, тим більше, якщо ви працюєте чесно і сумлінно. Особливо не варто проявляти видимого страху. Якщо ви змінюєтеся в особі, голосі, поведінці при появі боса, це не з кращого боку охарактеризує вас в його очах. І напевно викличе невиправдані підозри.

Лестощі - ефективний, але далеко не кращий і недовговічний спосіб завоювати прихильність керівника. Ефективність ця залежить ще й від характеру вашого боса: одні обожнюють підлабузників, інші таких відразу ж викидають з роботи. Повага до людини, яка домоглася керівної посади і, швидше за все, старша за вас, буде не зайвою, але й переборщувати з цим теж не потрібно.

Як робити те, що не хочеться, але треба?

Якою б цікавою не була робота, час від часу все ж таки з'являються справи, які робити зовсім не хочеться. Але є парочка способів вирішення будь-яких проблем:

1. Метод «з'їдених жаб». Є справи, начебто, і не термінові, але думки про них не дають спокою. Тут на допомогу приходять вчені. Вони радять розділяти кожну велику справу (більшу жабу) на безліч маленьких і «з'їдати» щодня по одній «маленькій жабі». Дроблення проблеми допомагає її вирішити, а хоч одна «з'їдена» в день «жаба» покращує настрій.

2. Метод «маленьких задоволень». Суть його в тому, що, виконуючи кожну частину роботи, ви чим-небудь себе нагороджуєте. Наприклад, 5 написаних сторінок нудних звітів дорівнюють 15-ти хвилинам улюбленої гри на комп'ютері (збиранню пазла, перегляду мультиків) або смачненькому тістечку. Погодьтеся, приємно отримувати не лише задоволення від результату, але ще і нагороду за нього?

3. Метод «швейцарського сиру». Якщо для вас не принципово важливо виконувати поставлені завдання в логічній послідовності, цей метод для вас. Просто «відкушуйте» невеликі підзадачі, які на даний момент здаються найбільш легкими. А коли вони закінчаться, виявиться, що найнудніших частин залишилося не так вже й багато. До речі, цей спосіб (як і решта) можна застосовувати і в навчанні. Наприклад, курсову почніть з вибору теми. Потім оформіть титульний лист, купіть папку. Після можна «побродити» в Інтернеті в пошуках необхідної літератури, написати план, вступ, кілька цікавих частин, скомпонувати своє творіння. А там, дивись, вже і фініш не за горами.