15.09.2020 | 12:07
 

Цього тижня тривали онлайн-зустрічі фахівців державної служби зайнятості з представниками Естонської каси по безробіттю - аналога нашої служби зайнятості (Каса). Модератором заходів  виступив представник Міжнародної організації праці Георгій Морозов.

Епідемія коронавірусу внесла свої корективи не тільки в життєві плани мільйонів людей в усьому світі, а й в економіку країн, і, як наслідок, у ситуацію з безробіттям.

Але деякі країни виявились більш готовими до таких викликів і доволі вдало впоралися з труднощами карантинних обмежень. Так, Естонія є одним із лідерів Східної Європи у сфері діджиталізації, тому її досвід є дуже цінним для України. 

«Нам дуже цікаво дізнатися, як працює ваша ІТ-система і яких заходів було вжито  нашими естонськими колегами для покращення обслуговування людей під час карантину. Сподіваємось, що  й наш досвід стане вам у пригоді», – звернулася до колег з Естонії Юлія Жовтяк, заступник директора Державного центру зайнятості.

Впровадження новітніх технологічних рішень розпочалося  в Естонії з початку 2000-х, коли було запроваджене соціальне страхування від безробіття. «Час показав, що це було правильним рішенням. Ми переконалися в цьому навесні цього року в умовах карантинних заходів, – заявив Ерік Аас, член керівного комітету Каси.

Паперовий документообіг у структурі зведено до мінімуму. Деякі факти просто вражають: протягом лічених хвилин після подання документів онлайн людина  отримує повідомлення  про здійснення реєстрації, оскільки система повністю автоматизована. Якщо автоматична перевірка виявляє, що особа є зайнятою, тобто має роботу, то статус не присвоюється. Про це розповіла під час своєї презентації Ольга Тишко, аналітик з питань інформаційних систем Естонської каси по безробіттю.

Приклади ефективної роботи естонської системи навела Катерина Калінічева, радник з питань комунікації. «Як ми змінили роботу під час карантину? Ми повністю перейшли на електронні канали комунікації й телефонні дзвінки. Через портал люди могли зареєструватися онлайн”.

До заходу також долучилися Керстін Холанд - керівник напряму міжнародних відносин Каси, Марина Радик - менеджер з надання послуг з працевлаштування населення, Джемал Ходжич - головний радник  з технічних питань проекту МОП та інші фахівці.

Джерело: https://www.dcz.gov.ua/novyna/digital-pidtrymka-sluzhba-zaynyatosti-vyvc...